KENAPA SUSAH UNTUK BERUBAH??


Dalam hidup ini macam-macam perkara yang kita perlu tempuhi dan setiap insan ada kisah silam masing-masing.. Aku pun ada kisah silam aku yang susah untuk dimengerti.. Aku masih tidak kenal siapa diri aku sebenar.. Dan macam mana orang lain nak tahu siapa diri aku?? hahahaha.... susah nya bila nak merubah sesuatu perkara yang kita dah biasa buat.. kalau dah benda jahat tu memang susah lah nak ubah kan.. usaha yang sangat2 tinggi dan bersungguh-sungguh perlu ada untuk buang perangai dan hobi buruk dan teruk tu.. dah macam-macam aku janji pada diri aku sendiri nak ubah perangai dan perkara yang aku suka buat ... tapi aku masih seperti dulu... masih tak dapat nk merubah apa-apa lagi.. kenapa macam tu eak?? sebenarnye aku perlu kan seseorang yang boleh membimbing aku .. mengenalkan aku lebih dalam tentang islam.. kenapa?? tak cukup lagi ke dengan pendidikan yang mak aku bagi sepanjang 18 tahun nie?? bukan tak cukup... cuma aku tak mengamalakan.. dan faham-faham jelah kan.. manusia ni sangat susah untuk kawal nafsu mereka.. sama macam aku juga lah.. hmm... kalau lah ada tips2 yang boleh buat aku tau macam mana nak tinggalkan bad habits... so, thats all for today.. smile always.... YOU SMILE I SMILE... :))

No comments:

Post a Comment